Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Χρυσή Τομή/Golden Mean


Ο πίνακας είναι του Ολλανδού Johannes Vermeer(Βερμέερ).

Προσπαθώντας να μάθω σύνθεση, αλλά και θαυμάζοντας-μελετώντας άλλων συνθέσεις, πολλές φορές βρέθηκα μπροστά στη Χρυσή Τομή. Έτσι έκανα αυτή τη μικρή "εφαρμογή", σε αυτή τη γνωστή διαίρεση πίνακα. Πόσες φορές αλήθεια βάζουμε οριζόντια ή κατακόρυφα τα χαρτιά μας, τις κορδέλλες μας, εκεί όπου οι αντίστοιχες γραμμές τις χρυσής τομής;

34/21=1,61=φ(αριθμός Χρυσής Τομής)


Repin's painting "Pushkin at the Lyceum act of January 8, 1815".(http://www.goldenmuseum.com/0805Painting_engl.html)

Ή τοποθετούμε το πιο σημαντικό στοιχείο της σύνθεσης εκεί όπου τέμνονται  οι γραμμές της χρυσής τομής; Ακόμα και τα μεγέθη των χαρτιών μας(ορθογώνια, τετράγωνα, κυκλικά), έχουν αναλογίες σχετικές με το φ=1,61. 
Τέλος, ακόμα πιο απλό, είναι να διαιρέσεις στα τρία-οριζόντια και κάθετα-τη σελίδα σου και  να έχεις πάλι τις τέσσερις γραμμές "οδηγούς" και τα τέσσερα eye catcher σημεία σου...

2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου...όμως θα σε παρακαλέσω να γίνεις περισσότερο σαφής με μας που δεν τα πάμε πολύ καλά με τα μαθηματικά.... μια καινούργια ανάρτηση που θα έμπαινε σε λεπτομέρειες για την χρυσή τομή.... με παραδείγματα, ίσως έλυνε το πρόβλημα. Πάντως σε ευχαριστώ που μου άνοιξες ένα "παράθυρο" για να μου λυθούν κάποιες απορίες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μια πρόταση ,,,,από την στιγμή που τα σχόλια δημοσιεύονται αμέσως χωρίς προηγούμενο έλεγχο από σένα , γιατί πρέπει να υπάρχει η λεκτική επαλήθευση? μήπως θα έπρεπε να τον καταργήσεις προκειμένου να μην ταλαιπωρούμαστε χωρίς λόγο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...